OPIS PROJEKTU - ZAPISZ SIĘ
Organizacja
1. Program jest realizowany przez zespół nauczycieli konsultantów w placowce, która przystąpiła do
programu. Istnieje możliwość realizacji części wykładowej online.
2. Liczba godzin, koszt realizacji programu - do uzgodnienia z placówką/szkołą
3. Czas realizacji programu do uzgodnienia, jednak rekomendujemy nie mniej niż 25 godz.
4. Obserwacja i omówienie lekcji do uzgodnienia
Organizator
Violetta Panfil - Smolińska
tel. 52 349 - 31 - 50 w. 50
violetta.panfil@cen.bydgoszcz.pl
Program
Program wsparcia szkól w efektywnym kształceniu zgodnie z aktualną wiedzą o uczeniu się mózgu.
Wykład
Neurobiologiczne podstawy uczenia się, czyli jak uczy się mózg?
- Zadziwiający mózg - zmiany w mózgu podczas uczenia się
- Mózg nastolatka – co warto wiedzieć, aby zrozumieć ucznia?
- Prawidłowości w uczeniu się mózgu
- Wspomaganie pamięci - jak ułatwić transfer informacji z pamięci krótkotrwałej do długotrwałej i budować trwałą wiedzę
- Mózg jako organ społeczny – dlaczego dla ucznia najważniejsze jest poczucie przynależności?
- Empatyczny nauczyciel – czy zawsze nauczyciel pomaga uczniowi w uczeniu się. Co wiemy o neuronach lustrzanych?
- Wymagający mózg – jaki wpływ na efektywne uczenie się ma tryb życia ucznia?
Warsztaty
- Rekomendacje do pracy dydaktycznej nauczycieli wynikające z wiedzy o funkcjonowaniu mózgu - jak zaplanować lekcję zgodnie z zasadami neurodydaktyki?
- Ruch, działanie, humor czyli neurodydaktyka w praktyce.
- Metody i techniki ułatwiające efektywne uczenie się.
- Aby uczniowi chciało się chcieć – jak podnieść samoocenę ucznia i budować wiarę we własne możliwości?
- Najważniejsze są relacje - jak budować dobre relacje między uczniami, nauczycielami oraz nauczycielami i uczniami, jak radzić sobie ze stresem i emocjami.
- Nowe technologie a uczenie się mózgu.
- Jak zaaranżować przestrzeń, aby sprzyjała uczeniu się.
Proponujemy również obserwacje i omówienie lekcji, na których będą wdrażane zasady neurodydaktyki.
Cel
Celem programu jest przygotowanie nauczycieli do wdrożenia zasad ułatwiających proces uczenia się ucznia z wykorzystaniem wiedzy o funkcjonowaniu mózgu.