Opinie Klientów

Neurodydaktyka w praktyce szkolnej

OPIS PROJEKTU - ZAPISZ SIĘ

Organizacja

1. Program jest realizowany przez zespół nauczycieli konsultantów w placowce, która przystąpiła do
  programu. Istnieje możliwość realizacji części wykładowej online.

2. Liczba godzin, koszt realizacji programu - do uzgodnienia z placówką/szkołą

3. Czas realizacji programu do uzgodnienia, jednak rekomendujemy nie mniej niż 25 godz.

4. Obserwacja i omówienie lekcji do uzgodnienia

Organizator

Violetta Panfil - Smolińska
tel. 52 349 - 31 - 50 w. 50
violetta.panfil@cen.bydgoszcz.pl

 

 

Program

Program wsparcia szkól w efektywnym kształceniu zgodnie z aktualną wiedzą o uczeniu się mózgu.
Wykład 

Neurobiologiczne podstawy uczenia się, czyli jak uczy się mózg?  

  • Zadziwiający mózg - zmiany w mózgu podczas uczenia się
  • Mózg nastolatka – co warto wiedzieć, aby zrozumieć ucznia?  
  • Prawidłowości w uczeniu się mózgu
  • Wspomaganie pamięci - jak ułatwić transfer informacji z pamięci krótkotrwałej do długotrwałej i budować trwałą wiedzę
  • Mózg jako organ społeczny – dlaczego dla ucznia najważniejsze jest poczucie przynależności?
  • Empatyczny nauczyciel – czy zawsze nauczyciel pomaga uczniowi w uczeniu się. Co wiemy o neuronach lustrzanych? 
  • Wymagający mózg – jaki wpływ na efektywne uczenie się ma tryb życia ucznia?

Warsztaty

  1. Rekomendacje do pracy dydaktycznej nauczycieli wynikające z wiedzy o funkcjonowaniu mózgu - jak zaplanować lekcję zgodnie z zasadami neurodydaktyki?
  2. Ruch, działanie, humor czyli neurodydaktyka w praktyce.
  3. Metody i techniki ułatwiające efektywne uczenie się.
  4. Aby uczniowi chciało się chcieć – jak podnieść samoocenę ucznia i budować wiarę we własne możliwości?
  5. Najważniejsze są relacje - jak budować dobre relacje między uczniami, nauczycielami oraz nauczycielami i uczniami, jak radzić sobie ze stresem i emocjami.
  6. Nowe technologie a uczenie się mózgu.
  7. Jak zaaranżować przestrzeń, aby sprzyjała uczeniu się.

Proponujemy również obserwacje i omówienie lekcji, na których będą wdrażane zasady neurodydaktyki.

Cel

Celem programu jest przygotowanie nauczycieli do wdrożenia zasad ułatwiających proces uczenia się ucznia z wykorzystaniem wiedzy o funkcjonowaniu mózgu.

Opcje strony

Weź udział w szkoleniu, zarejestruj się

Nie ma jeszcze ustalonych terminów szkolenia? Zarezerwuj miejsce.

do góry