OPIS PROJEKTU - ZAPISZ SIĘ
Kompleksowe wspomaganie szkół to forma uwzględniająca zarówno potrzeby dyrektora, nauczycieli, rodziców, a także uczniów. Obejmuje efektywne działania skupione na realizacji potrzeb szkoleniowych nauczycieli wynikających z diagnozy, w formach i sposobach ustalonych i zaakceptowanych przez grono pedagogiczne. Nauczyciele są inicjatorami, twórcami i realizatorami programu.
Rolą KPCEN jest wspieranie i towarzyszenie w drodze do rozwoju indywidualnego każdego nauczyciela.
Wspólne podejmowanie różnorodnych działań obejmujących wszystkie obszary pracy szkoły/przedszkola pozwala osiągnąć podstawowy cel wspomagania, jakim jest podniesienie jakości i efektywności pracy szkół i przedszkoli.
Głównymi założeniami programu jest:
- realizacja wszystkich szkoleń, konsultacji specjalistów w miejscu pracy nauczycieli
- dostosowanie programu szczegółowego i form doskonalenia do potrzeb placówki
- wsparcie ekspertów przedmiotowych
- szkolenia zgodne z zasadami współczesnej dydaktyki
- doskonalenie kompetencji dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli
- całoroczna merytoryczna i organizacyjna opieka nauczycieli konsultantów.
Korzyści z udziału w programie:
- spójność działań zespołów przedmiotowych nauczycieli
- wzrost motywacji do podejmowania rozwiązań na rzecz wzajemnego rozwoju
- trwałe zmiany jakościowe w wybranym obszarze funkcjonowania szkoły/przedszkola
- zwiększenie satysfakcji uczniów i ich rodziców.
Program
- diagnoza obszaru rozwojowego szkoły we współpracy z dyrektorem i nauczycielami
- projektowanie kierunków rozwoju szkoły/przedszkola
- opracowanie Rocznego Planu Wspomagania oraz możliwość jego dostosowywania do zmieniających się potrzeb placówki
- przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie z opracowanym RPW (konsultacje, warsztaty, szkolenia, opracowywanie wzorców dokumentów i inne w zależności od potrzeb placówki)
- wsparcie przy wdrażaniu nabytych umiejętności i wypracowanych rozwiązań
- monitorowanie efektów działań, ewaluacja wspólnie zrealizowanych działań, analiza efektów i opracowanie rekomendacji do dalszej pracy.
Zasady organizacji programu:
1. Program jest opracowany przez zespół nauczycieli konsultantów we współpracy z radą pedagogiczna szkoły, która przystąpiła do wdrażania programu.
2. Realizowane zadania/tematy szkoleń uwzględniają wnioski wynikające z diagnozy potrzeb szkoły/placówki
3. Liczba godzin, koszt realizacji programu - do uzgodnienia z placówką/szkołą
Organizator
Wiesława Kitajgrodzka
52 34 93 150 w. 72
wieslawa.kitajgrodzka@cen.bydgoszcz.pl