FORMY DOSKONALENIA W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
KURSY KWALIFIKACYJNE
Grzegorz Nazaruk
KURS KWALIFIKACYJNY ZARZĄDZANIA W ZAKRESIE OŚWIATĄ
SZKOLENIA ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH
Danuta Frankowska
Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych (stacjonarnie)
Szkolenie okresowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (stacjonarnie)
Bezpieczeństwo w przedszkolu (stacjonarnie/ zdalnie)
Bezpieczeństwo w placówce oświatowej – organizacja wycieczki szkolnej (stacjonarnie/ zdalnie)
Grażyna Szczepańczyk
Jednym głosem o wartościach (stacjonarnie)
Ruch, działanie, humor – neurodydaktyka w praktyce (stacjonarnie)
Przełamać schematy w edukacji (stacjonarnie)
PROGRAMOWANIE W KLASACH I - III
JAK UCZYĆ, ŻEBY NAUCZYĆ
Grzegorz Nazaruk
Animacja muzyczna w pedagogice zabawy (stacjonarnie)
Muzykoterapia w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej (stacjonarnie)
Iwona Rostankowska
Jak uczyć, żeby nauczyć? Strategie aktywnego nauczania w szkolnej praktyce (stacjonarnie/ zdalnie)
Uczeń rozumie, argumentuje i wyjaśnia. Rozumienie czytanego tekstu nie tylko literackiego warunkiem dobrych efektów kształcenia (stacjonarnie)
Jak pracować z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? (stacjonarnie/ zdalnie)
Uczyć się… Nauczyć się… Pomóż swoim uczniom w procesie skutecznego uczenia się (stacjonarnie)
Warunki sprawnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej w zespole przedmiotowym i klasowym (stacjonarnie)
Uczeń zdolny bez sukcesów? Metody i formy pracy z uczniem zdolnym (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak wspierać rozwój ucznia, stosując różne sposoby oceniania osiągnięć edukacyjnych? (stacjonarnie/ zdalnie)
Izabela Nowakowska
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu (stacjonarnie)
Higiena głosu – podstawowe zasady (stacjonarnie)
Język „Żyrafy” w szkole – Porozumienie Bez Przemocy w praktyce szkolnej (stacjonarnie)
Jan Szczepańczyk
Komputerowe wspomaganie oceniania uczniów (stacjonarnie)
Katarzyna Sobczak
Tablica interaktywna w procesie dydaktycznym (stacjonarnie)
Środowisko Scratch - podstawy programowania w edukacji wczesnoszkolnej (stacjonarnie/ zdalnie)
Zastosowanie interaktywnych narzędzi w nauczaniu i uczeniu się (stacjonarnie/ zdalnie)
Praca w chmurze – Classroom lub Office 365 (stacjonarnie/ zdalnie)
ORGANIZACJA I REALIZACJA LEKCJI ONLINE - MS TEAMS (STACJONARNE/ZDALNE)
Krystyna Karpińska
Metody aktywizujące w pracy z dziećmi i dorosłymi (stacjonarnie)
Trening twórczości (stacjonarnie)
Rysicielstwo sposobem na skuteczne uczenie się (stacjonarnie/ zdalnie)
Współczesne tendencje w wychowaniu przedszkolnym (stacjonarnie/ zdalnie)
WYKORZYSTANIE METODY PROJEKTU W EDUKACJI
Magdalena Chylebrant-Karolak
Nadpobudliwość psychoruchowa (stacjonarnie)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pracy z uczniem dysfunkcyjnym (stacjonarnie)
Nauczyciel jako mediator w rozwiązywaniu sytuacji trudnych i konfliktowych (stacjonarnie)
Depresja nastolatków (stacjonarnie)
Mariola Cyganek
Doceniać czy oceniać – wspomaganie rozwoju ucznia (stacjonarnie)
Mnemotechniki sposobem na zapamiętywanie i uczenie się (stacjonarnie/ zdalnie)
Robert Hejnicki
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie (stacjonarnie)
Interaktywne aplikacje edukacyjne w LearningApps (stacjonarnie)
Kujawsko-Pomorska Platforma Edukacyjna w pracy dydaktycznej nauczyciela (stacjonarnie)
Nauka programowania przez zabawę (stacjonarnie)
Pakiet biurowy Office 365 w pracy dydaktycznej nauczyciela (stacjonarnie)
Roma Gorczyca
Jak ułatwić sobie pracę, czyli TIK w edukacji (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauczanie zdalne w edukacji (stacjonarnie/ zdalnie)
WYKORZYSTANIE PLATFORMY CLASSROOM W KSZTAŁCENIU ZDALNYM. 2LO 01.09.2020
WYKORZYSTANIE PLATFORMY CLASSROOM W KSZTAŁCENIU ZDALNYM. 2 LO 31.08.2020
WYKORZYSTANIE PLATFORMY MS TEAMS W KSZTAŁCENIU ZDALNYM. SP Koronowo 09.09.2020
WYKORZYSTANIE PLATFORMY MS TEAMS W KSZTAŁCENIU ZDALNYM. Koronowo 16.09.2020
TIK W NAUCZANIU ZDALNYM
WYKORZYSTANIE PLATFORMY TEAMS| W PRACY ZDALNEJ
Violetta Panfil-Smolińska
Jak uczyć zgodnie z zasadami neurodydaktyki? (stacjonarnie)
Jak rozbudzić wewnętrzną motywację ucznia do podejmowania wyzwań edukacyjnych? (stacjonarnie)
Wiesława Kitajgrodzka
Badam, by działać lepiej, czyli o ewaluacji pracy dydaktycznej nauczyciela (stacjonarnie/ zdalnie)
Kompetencje dydaktyczne nauczycieli w zakresie oceniania (stacjonarnie/ zdalnie)
Efektywne zarządzanie czasem na lekcji, czyli o tym jak zaangażować uczniów w proces uczenia się (stacjonarnie)
Ewaluacja wewnętrzna metodą profil szkoły (stacjonarnie/ zdalnie)
FORMY I METODY PRACY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIÓW (ZDALNIE)
Jak zaplanować dobrą lekcję? (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak zwiększyć skuteczność edukacji szkolnej? (stacjonarnie)
Innowacje pedagogiczne możliwością realizacji pasji nauczycieli i rozwijania zainteresowań ucznia (stacjonarnie/ zdalnie)
Monitorowanie realizacji podstawy programowej (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauczyciel jako organizator procesu uczenia się (stacjonarnie)
Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej (stacjonarnie/ zdalnie)
Strategie i techniki oceniania kształtującego (stacjonarnie/ zdalnie)
Ogólne założenia modelu pracy z uczniem zdolnym (stacjonarnie)
NAUCZANIE ZDALNE- |WYKORZYSTANIE WYBRANYCH PLATFORM I NARZĘDZI
Wiesława Tomasiak-Wyszyńska
Modelowanie przez dorosłych zachowań uczniów (stacjonarnie)
Etykieta w miejscu pracy (stacjonarnie)
Wychowawcy i rodzice - zasady skutecznej współpracy (stacjonarnie)
Adrian Błażejak
Wykorzystanie platformy Classroom w kształceniu zdalnym. 2LO gr1
Małgorzata Zofia Chludzińska-Kopińska
WYKORZYSTANIE NARZĘDZI MS TEAMS W ORGANIZACJI ZAJĘĆ JĘZYKA OBCEGO
„Rozwiń skrzydła” - Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi| - adaptacja programu i działania nowatorskie
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE I EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
EDUKACJA INFORMATYCZNA
Grażyna Szczepańczyk
Tablica interaktywna w przedszkolu (stacjonarnie)
Biteable – tworzenie animacji – narzędzia online w pracy nauczyciela (stacjonarnie)
Storybird, czyli multimedialna książka obrazkowa – narzędzia online w pracy nauczyciela (stacjonarnie)
Zdalnie, nie tylko w czasie epidemii (stacjonarnie/ zdalnie)
ZDALNIE, NIE TYLKO W CZASIE EPIDEMII
Jan Szczepańczyk
Zaprogramuj przyszłość - najmłodsi w świecie programowania (stacjonarnie)
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Krystyna Karpińska
Matematyka w przedszkolu – metodyka (stacjonarnie)
Matematyka w ruchu (stacjonarnie)
Grażyna Szczepańczyk
Od konstrukcji z klocków do inteligencji przestrzennej (stacjonarnie)
Logika dla dzieci (stacjonarnie)
Myślę, więc… rozwiazuję zadania (stacjonarnie)
EDUKACJA MUZYCZNA, PLASTYCZNA, TEATRALNA
Krystyna Karpińska
Metodyka zajęć umuzykalniających w przedszkolu (stacjonarnie/ zdalnie)
Aktywne słuchanie muzyki z wykorzystaniem koncepcji Batii Strauss (stacjonarnie)
Pokazywane piosenki i zabawy sensomotoryczne (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak rozwijać zdolności plastyczne dzieci? (stacjonarnie)
Zabawa w teatr (stacjonarnie)
Teatrzyk kamishibai – niezwykłe opowieści (stacjonarnie)
Grzegorz Nazaruk
Kalendarz muzyczny w przedszkolu z instrumentarium Carla Orffa (stacjonarnie)
Zabawy taneczne i wybrane tańce ludowe w edukacji przedszkolnej i szkolnej (stacjonarnie)
Grażyna Szczepańczyk
Przełammy lody przy muzyce – tańce integracyjne (stacjonarnie)
Muzyka z uśmiechem na ustach, czyli zabawy muzyczne dla małych i dużych (stacjonarnie)
Inauguracja roku szkolnego w muzeum
Bydgoszcz nie tylko pieniądzem stała
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Krystyna Karpińska
Jak rozwijać mowę i myślenie dziecka (stacjonarne/ zdalnie)
Rysowanki – opowiadanki – pokazywanki (stacjonarnie)
Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną (stacjonarnie)
Jak przygotować dziecko do prawidłowego rysowania i pisania? (stacjonarnie/ zdalnie)
Grażyna Szczepańczyk
Nauka czytania przygodą (stacjonarnie)
Od kreślenia pierwszych znaków do świadomego pisania (stacjonarnie)
Kocham cię, książko (stacjonarnie)
Escape room sposobem rozwijania zainteresowań czytelniczych dzieci (stacjonarnie)
PROJEKT EDUKACYJNY LEŚNA SKRZYNIA SKARBÓW - INAUGURACJA XII EDYCJI (8 WRZEŚNIA 2020R.)
PROJEKT EDUKACYJNY LEŚNA SKRZYNIA SKARBÓW - INAUGURACJA XII EDYCJI (14 września 2020r.)
PROJEKT EDUKACYJNY LEŚNA SKRZYNIA SKARBÓW - INAUGURACJA XII EDYCJI (15 WRZEŚNIA 2020R.)
RUCH, DZIAŁANIE, HUMOR, |czyli NEURODYDAKTYKA W PRAKTYCE
RUCH I DZIAŁANIE - OBSERWACJA ZAJĘĆ W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
PROGRAMY I PROJEKTY
Krystyna Karpińska
PROGRAM „PRZYJACIELE ZIPPIEGO” (STACJONARNIE i online)
SMOK CZY SMOG? REALIZACJA PROJEKTU EKOLOGICZNEGO DLA DZIECI
Grażyna Szczepańczyk
Strażnicy uśmiechu 1 w klasach I-IIISzkolenie dla nauczycieli – realizatorów programu (stacjonarnie)
Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej (stacjonarnie)
JAK DZIĘKI DRZEWOM |STAĆ SIĘ SZCZĘŚLIWSZYM I ZDROWSZYM Przedszkola
JAK DZIĘKI DRZEWOM |STAĆ SIĘ SZCZĘŚLIWSZYM I ZDROWSZYM
TERAPIA I WSPIERANIE
Krystyna Karpińska
Trudności w nauce i zachowaniu dzieci w wieku przedszkolnym w aspekcie teorii integracji sensorycznej (stacjonarnie)
Zabawy przeciwdziałające złości i agresji (stacjonarnie)
Nadpobudliwe czy nieposłuszne? (stacjonarnie/ zdalnie)
Plastyka z elementami arteterapii (stacjonarnie)
UCZENIE SIĘ, INDYWIDUALIZACJA
Krystyna Karpińska
Metody i techniki aktywizujące w pracy z dziećmi i dorosłymi (stacjonarnie)
Metoda projektów w przedszkolu (stacjonarnie)
Rysicielstwo sposobem na skuteczne uczenie się (stacjonarnie/ zdalnie)
Pedagogika zabawy w praktyce szkolnej (stacjonarnie)
Trening twórczości (stacjonarnie)
Grażyna Szczepańczyk
Jak nauczyć dzieci uczenia się? (stacjonarnie)
Plan daltoński sposobem na samodzielność dzieci (stacjonarnie)
Pedagogika Celestyna Freineta – pedagogiką zdrowego rozsądku (stacjonarnie)
Metoda projektów w edukacji wczesnoszkolnej (stacjonarnie)
Lapbook – ucz się kreatywnie (stacjonarnie)
Myślenie krytyczne – narzędzia TOC w edukacji wczesnoszkolnej (stacjonarnie)
Odwrócona klasa? (stacjonarnie)
Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej (stacjonarnie)
RUCH I DZIAŁANIE SPRZYMIERZEŃCAMI W NABYWANIU WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
POMÓŻ MI ROZWINĄĆ SKRZYDŁA, NAUCZ MNIE, JAK UCZYĆ SIĘ
EUREKA! WYNALAZKI! | EDUKACJA W CZASIE PANDEMII
SAMOKONTROLA W UCZENIU SIĘ |– WYGODA NAUCZYCIELA| CZY POTRZEBA UCZNIA?
WIEDZA NAUKOWA
Krystyna Karpińska
Jak rozwijać myślenie naukowe od najmłodszych lat (stacjonarnie)
Grażyna Szczepańczyk
Badam, doświadczam, działam (stacjonarnie)
WYCHOWANIE FIZYCZNE I EDUKACJA ZDROWOTNA
Krystyna Karpińska
Stymulacja rozwoju dziecka z zastosowaniem metody Weroniki Sherborne (stacjonarnie)
Jak wspomagać rozwój zdolności ruchowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym? (stacjonarnie/ zdalnie)
Profilaktyka wad postawy ciała u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (stacjonarnie/ zdalnie)
Norbert Łysiak
Gry i zabawy ruchowe w przedszkolu (stacjonarnie)
Gry i zabawy ruchowe w edukacji wczesnoszkolnej (stacjonarnie)
WYCHOWANIE W DUCHU WARTOŚCI
Krystyna Karpińska
Podróż do praw dziecka (stacjonarnie/ zdalnie)
Grażyna Szczepańczyk
ZAWSZE JEST CZAS NA WARTOŚCI
Wychowanie patriotyczne dziś – społeczeństwo z tradycjami jutro (stacjonarnie)
Czy można śmiać się podczas uroczystości klasowych i szkolnych? (stacjonarnie)
ŻABI SKOK| - EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
JEDNYM GŁOSEM O WARTOŚCIACH (Przedszkole 70 Bydgoszcz)
ZAWSZE JEST CZAS NA WARTOŚCI
JĘZYK POLSKI, DZIENNIKARSTWO
DZIENNIKARSTWO
Anna Rupińska
Od notatki do artykułu (stacjonarnie)
Jak przygotować tekst do publikacji? (stacjonarnie)
JĘZYK POLSKI
Iwona Rostankowska
POWTÓRKA PRZED EGZAMINEM ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA POLSKIEGO. PLANOWANIE PRACY (STACJONARNIE/ ZDALNIE)
Integracja treści kształcenia na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak napisać szkic krytyczny? Tworzenie tekstu własnego na egzaminie maturalnym (stacjonarnie/ zdalnie)
Twórcze lekcje języka polskiego – rola i zadania nauczyciela w pracy z uczniem (stacjonarnie/ zdalnie)
Integracja treści kształcenia na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej (stacjonarnie/ zdalnie)
Uczniu, odezwij się! O sztuce mówienia na temat w czasie lekcji języka polskiego (stacjonarnie/ zdalnie)
Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty|z języka polskiego w 2020 roku. |Rekomendacje do pracy| w bieżącym roku szkolnym
ZMIANY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH |NA EGZAMINIE MATURALNYM |Z JĘZYKA POLSKIEGO W 2021 ROKU
ZMIANY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH| NA EGZAMINIE MATURALNYM |Z JĘZYKA POLSKIEGO W 2021 ROKU
ZMIANY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH |NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA POLSKIEGO W 2021 ROKU
ZMIANY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH |NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY| Z JĘZYKA POLSKIEGO W 2021 ROKU
Mariola Cyganek
Blog a warsztat pisarski ucznia na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej (stacjonarnie)
Czytanie lektur nie musi być nudne (stacjonarnie/ zdalnie)
Czytać i rozumieć to sztuka (stacjonarnie/ zdalnie)
Anna Rupińska
Gazetka szkolna sposobem na promowanie uczniowskich talentów (stacjonarnie)
JĘZYK ANGIELSKI I JĘZYK NIEMIECKI
JĘZYK ANGIELSKI
Justyna Adamska
Współczesne tendencje w dydaktyce języków obcych/ Current tendencies in foreign language teaching (stacjonarnie/ zdalnie)
Opowiadania i bajki na lekcji języka angielskiego/ Storytelling in the English language classroom (stacjonarnie/ zdalnie)
Dobra lekcja języka angielskiego/ A good lesson of English as a foreign language (stacjonarnie/ zdalnie)
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak uczyć się języka angielskiego?/ Learning how to learn English (stacjonarnie/ zdalnie)
Odwrócona lekcja języka angielskiego/ Flipping the English classroom (stacjonarnie/ zdalnie)
Udzielanie i otrzymywanie kształtującej informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania języka angielskiego/ Giving and receiving formative feedback in the process of teaching/learning English (stacjonarnie/ zdalnie)
NARZĘDZIA INTERNETOWE |W PRACY DYDAKTYCZNEJ| NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO| INTERNET TOOLS IN EFL LEARNING |AND TEACHING
Praca z uczniem z dysleksją na lekcji języka angielskiego (stacjonarnie/ zdalnie)
Time and tense, czyli jak rozumieć i tłumaczyć odwzorowanie czasu w czasach gramatycznych języka angielskiego/ Time and tense, or how to understand and explain the way time is expressed in the tenses of English (stacjonarnie/ zdalnie)
Czas i podróże, wzloty i upadki – metaforyczna logika wybranych angielskich idiomów/ Time and journeys, ups and downs – the metaphorical logic of selected English idioms (stacjonarnie/ zdalnie)
ROZWIJANIE KREATYWNOŚCI UCZNIA POPRZEZ MOŻLIWOŚĆ MODYFIKACJI GIER I ZABAW EDUKACYJNYCH
Innowacje pedagogiczne na lekcjach języków obcych
METODA PROJEKTÓW – WYDOBYCIE POTENCJAŁU UCZNIA O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
FORUM PRAKTYKÓW: (ZDALNE) ROZWIJANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH UCZNIÓW| NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH
MIC, CAMERA, LESSON – DEVELOPING LANGUAGE SKILLS ONLINE WITH NO INTERNET TOOLS / MIKROFON, KAMERA, LEKCJA – ZDALNE ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH BEZ UŻYCIA NARZĘDZI INTERNETOWYCH
SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH W SP - NAUCZYCIELSKI KLUB JĘZYKÓW OBCYCH
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_12.01.2020
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_19.01.2020
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_13.01.2020
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_21.01.2020
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_powiat inowrocławski, gmina Białe Błota, Solec Kujawski, Nowa Wieś Wielka
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_dla doradców metodycznych
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_MW
Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie ósmoklasisty z języka angielskiego_SK
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO_03.02
Małgorzata Zofia Chludzińska-Kopińska
ZMIANY W WYMAGANIACH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY
Joanna Betscher
Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym z języka angielskiego II edycja
JĘZYK NIEMIECKI
Katarzyna Karska-Rasmus
Ocenianie kształtujące na lekcji języka niemieckiego/ Formative Beurteilung im DaF-Unterricht (stacjonarnie)
Metody aktywizujące na lekcji języka niemieckiego/ Aktivierende Methoden im DaF-Unterricht (stacjonarnie/ zdalnie)
Dobra lekcja języka niemieckiego/ Guter DaF-Unterricht (stacjonarnie)
Strategie uczenia się języka niemieckiego/ Lernstrategien im DaF-Unterricht (stacjonarnie/ zdalnie)
Narzędzia TIK |w praktyce nauczyciela języków obcych
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli języka niemieckiego
FORUM PRAKTYKÓW: (ZDALNE) ROZWIJANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH UCZNIÓW |NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO W 2021 r.
Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie ósmoklasisty z języka niemieckiego_
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO W 2021 R.
Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym z języka niemieckiego_
KURSY JĘZYKOWE
Justyna Adamska
KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA POZIOMIE A1 - CZĘŚĆ 1
KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA POZIOMIE B1
Kurs języka angielskiego na poziomie B2 (stacjonarnie)
Katarzyna Karska-Rasmus
Kurs języka niemieckiego na wszystkich poziomach zaawansowania (stacjonarnie)
PRZEDMIOTY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
CHEMIA
Grażyna Szczepańczyk
Doświadczenia i eksperymenty w pracy nauczyciela chemii (stacjonarnie)
Młody odkrywca. Jak rozwijać kompetencje badawcze ucznia na zajęciach pozalekcyjnych w obszarze nauk przyrodniczych? (stacjonarnie/ zdalnie)
Ocenianie kształtujące na lekcjach chemii (stacjonarnie/ zdalnie)
Analiza wyników egzaminu maturalnego z chemii w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły (stacjonarnie/ zdalnie)
Zagraj w chemię. Zastosowanie gier dydaktycznych na lekcjach chemii (stacjonarnie/ zdalnie)
Violetta Panfil-Smolińska
EGZAMIN MATURALNY Z BIOLOGII -WNIOSKI, REFLEKSJE I REKOMENDACJE
Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym z biologii
GEOGRAFIA
Wiesława Kitajgrodzka
Projektowanie zmian w systemie dydaktycznym nauczyciela geografii na podstawie wyników egzaminu maturalnego (stacjonarnie)
Zajęcia w terenie jako efektywna forma nauczania przyrody i geografii (stacjonarnie)
Metoda problemowa w nauczaniu-uczeniu się geografii (stacjonarnie)
Internetowy atlas województwa kujawsko-pomorskiego jako podstawowe źródło informacji o regionie (stacjonarnie)
Wykorzystanie narzędzi GIS w analizie i prezentacji danych przestrzennych (stacjonarnie)
KURS DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE MOGILNO W RAMACH PROJEKTU „ROZWIJAMY I WSPIERAMY EDUKACJĘ PODSTAWOWĄ". WYKORZYSTANIE EKSPERYMENTU NAUKOWEGO W EDUKACJI
Wykorzystanie oprogramowania PASCO w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
GEOGRAFICZNY NIEZBĘDNIK
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z GEOGRAFII. WSKAZÓWKI METODYCZNE
ZMIANY W WYMAGANIACH EGZAMINACYJNYCH NA EGZAMINIE MATURALNYM Z GEOGRAFII
Grażyna Szczepańczyk
ORGANIZACJA ROKU SZKOLNEGO 2020/2021
MATEMATYKA
Justyna Prud
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z MATEMATYKI stacjonarnie
Jak wykorzystać wyniki egzaminów zewnętrznych w pracy nauczyciela matematyki szkoły podstawowej? (stacjonarnie)
Metoda eksperymentu w nauczaniu matematyki (stacjonarnie)
Podstawa programowa z matematyki w szkole ponadpodstawowej (stacjonarnie)
Jak budować i wykorzystywać własne karty pracy na lekcji matematyki? (stacjonarnie )
Gra dydaktyczna na lekcji matematyki (stacjonarnie)
Jak zbudować test diagnozy wstępnej z matematyki w szkole ponadpodstawowej? (stacjonarnie)
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z MATEMATYKI ONLINE
MATURA Z MATEMATYKI 2020 |KONFERENCJA ONLINE
UCZEŃ W GRUPIE |NA LEKCJI MATEMATYKI ONLINE
ZMIANY W EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY |Z MATEMATYKI W ROKU 2021
ZMIANY W EGZAMINIE MATURALNYM| Z MATEMATYKI W ROKU 2021
ZMIANY W EGZAMINIE MATURALNYM |Z MATEMATYKI W ROKU 2021
ZMIANY W EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY |Z MATEMATYKI W ROKU 2021
ZMIANY W EGZAMINIE MATURALNYM |Z MATEMATYKI W ROKU 2021
ZMIANY W EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY |Z MATEMATYKI W ROKU 2021
PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z MATEMATYKI Z KPCEN 2021
Halina Murawska
ZMIANY W EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY |Z MATEMATYKI W ROKU 2021
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Katarzyna Sobczak
Środowisko Scratch - podstawy programowania (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauka programowania w języku Python – poziom podstawowy (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauka programowania w języku Python – poziom zaawansowany (stacjonarnie)
Nauka programowania w C++ - poziom podstawowy (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauka programowania w C++ - poziom zaawansowany (stacjonarnie)
Zastosowanie interaktywnych narzędzi w nauczaniu i uczeniu się (stacjonarnie/ zdalnie)
Grafiki komputerowe w dydaktyce (stacjonarnie/ zdalnie)
Praca w chmurze – praktyka szkolna (stacjonarnie/ zdalnie)
Montaż i edycja krótkich filmów na potrzeby edukacji (stacjonarnie)
Organizacja i realizacja lekcji online - MS Teams (stacjonarnie/ zdalnie)
TABLICA INTERAKTYWNA W PROCESIE DYDAKTYCZNYM (STACJONARNIE)
INTERAKTYWNE NARZĘDZIA W NAUCZANIU I UCZENIU SIĘ - MS Teams
Robert Hejnicki
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie (stacjonarnie/ zdalnie)
Interaktywne aplikacje edukacyjne w LearningApps (stacjonarnie/ zdalnie)
Kujawsko-Pomorska Platforma Edukacyjna w pracy dydaktycznej nauczyciela (stacjonarnie/ zdalnie)
Pakiet biurowy Office 365 w pracy dydaktycznej nauczyciela (stacjonarnie)
Roma Gorczyca
Podstawowe wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w kształceniu ogólnym i zawodowym (stacjonarnie/ zdalnie)
Oswajamy wydruk 3D (stacjonarnie/ zdalnie)
Wprowadzenie do systemu LINUX (stacjonarnie/ zdalnie)
Struktura sieci komputerowych – nauka przez symulację (stacjonarnie/ zdalnie)
Wstęp do baz danych, język SQL (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak ułatwić sobie pracę, czyli TIK w edukacji (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauczanie zdalne w edukacji (stacjonarnie/ zdalnie)
Nauczanie zdalne w edukacji
WYKORZYSTANIE APLIKACJI ZOOM |W NAUCZANIU ZDALNYM
WYKORZYSTANIE APLIKACJI GOOGLE MEET W NAUCZANIU ZDALNYM
Wiesława Kitajgrodzka
ADMINISTROWANIE DZIENNIKIEM ELEKTRONICZNYM SYSTEMU VULCAN
Robert Preus
CLICKMEETING-NAUCZANIE ZDALNE.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Norbert Łysiak
Program nauczania wychowania fizycznego w praktyce. Tworzyć czy modyfikować? (stacjonarnie/ zdalnie)
KREATYWNOŚĆ NA ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO (STACJONARNIE)
Nauczyciel wychowania fizycznego jako mentor (stacjonarnie/ zdalnie)
Gry i zabawy różnych kultur (stacjonarnie)
Trening funkcjonalny w szkole (stacjonarnie)
Piłka siatkowa w szkole (stacjonarnie)
Piłka ręczna – metodyka nauczania techniki i taktyki gry w ataku pozycyjnym (stacjonarnie)
Ocenianie kształtujące w wychowaniu fizycznym (stacjonarnie/ zdalnie)
Gry i zabawy w doskonaleniu techniki gry w piłkę ręczną (stacjonarnie)
TABATA W SZKOLE (STACJONARNIE/ ZDALNIE)
Nordic Walking| – marsz z kijkami po zdrowie
Sieć współpracy i samokształcenia
Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli
Jak realizować|nową podstawę programową z WF |w kształceniu zdalnym?
Nowoczesne narzędzia pracy |w wychowaniu fizycznym
TECHNIKA I ROBOTYKA
Jan Szczepańczyk
Elementy elektroniki i robotyki na lekcjach techniki (stacjonarnie)
Robert Hejnicki
Nauka programowania przez zabawę (stacjonarnie/ zdalnie)
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
PROGRAMY
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
Izabela Nowakowska
Behawioralna modyfikacja trudnych zachowań (stacjonarnie)
Język „Żyrafy” w szkole – Porozumienie Bez Przemocy w praktyce szkolnej (stacjonarnie)
Nauczyciel wychowawca na starcie (stacjonarnie)
Trudny uczeń – trudna klasa (stacjonarnie)
Higiena głosu – podstawowe zasady (stacjonarnie)
Integracja zespołu klasowego (stacjonarnie)
Wychowawcy i rodzice – zasady skutecznej współpracy (stacjonarnie)
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu (stacjonarnie/ zdalnie)
Program Ogólnopolski: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców (stacjonarnie)
KURS DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE MOGILNO W RAMACH PROJEKTU „ROZWIJAMY I WSPIERAMY EDUKACJĘ PODSTAWOWĄ - KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH I SPOŁECZNYCH
Behawioralna modyfikacja trudnych zachowań - PP16
Magdalena Chylebrant-Karolak
Nadpobudliwość psychoruchowa (stacjonarnie)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pracy z uczniem dysfunkcyjnym (stacjonarnie)
Nauczyciel jako mediator w rozwiązywaniu sytuacji trudnych i konfliktowych (stacjonarnie)
Zaburzenia lękowe u dzieci (stacjonarnie)
Wczesna interwencja logopedyczna (stacjonarnie)
Dziecko z zespołem Aspergera w zespole klasowym (stacjonarnie)
Rola i zadania nauczyciela wspomagającego w pracy z uczniami z autyzmem, zespołem Aspergera w szkole masowej (stacjonarnie)
Depresja nastolatków (stacjonarnie/ zdalnie)
Mediacje szkolne i rówieśnicze – etapy wdrażania mediacji do szkół i placówek oświatowych (stacjonarnie)
Sieci wspólpracy i samokształcenia pedagogów i psychologów szkolnych w powiecie świeckim
Sieci wspólpracy i samokształcenia pedagogów i psychologów szkolnych ze szkół ponadgimnazjalnych w Inowrocławiu
Sieci wspólpracy i samokształcenia pedagogów i psychologów szkolnych
PRACA ZDALNA |Z DBAŁOŚCIĄ O KONDYCJĘ PSYCHOFIZYCZNĄ |NAUCZYCIELA I UCZNIÓW
ORGANIZACJA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE I PRZEDSZKOLU
Wiesława Tomasiak-Wyszyńska
ABC skutecznego wychowawcy (stacjonarnie)
Sekrety autoprezentacji i dobrego wystąpienia publicznego (stacjonarnie/ zdalnie)
Wprowadzanie dziecka w świat wartości (stacjonarnie)
Akademia Dobrych Manier (stacjonarnie)
Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów (stacjonarnie)
Organizacja spotkań z rodzicami (stacjonarnie)
Podnieś swoją samoocenę (stacjonarnie)
Rola etykiety w życiu zawodowym| i prywatnym. Spotkania zasiadane| i na stojąco
Jak zapanować nad estetyką stołu i urodą prezentów
Roma Gorczyca
Uczymy się pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie - kontynuacja
Grażyna Szczepańczyk
POMNOŻYĆ KREATYWNOŚĆ
EDUKACJA GLOBALNA
OCENIANIE
Jan Szczepańczyk
Komputerowe wspomaganie oceniania uczniów (stacjonarnie)
Wiesława Kitajgrodzka
Strategie i techniki oceniania kształtującego (stacjonarnie/ zdalnie)
Doskonalenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli w zakresie oceniania (stacjonarnie/ zdalnie)
METODY I TECHNIKI UCZENIA SIĘ
Iwona Rostankowska
Jak pracować z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? (stacjonarnie/ zdalnie)
Uczeń rozumie, argumentuje i wyjaśnia. Rozumienie czytanego tekstu nie tylko literackiego warunkiem dobrych efektów kształcenia (nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół podstawowych) (stacjonarnie/ zdalnie)
Uczeń rozumie, argumentuje i wyjaśnia. Rozumienie czytanego tekstu nie tylko literackiego warunkiem dobrych efektów kształcenia (nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół ponadpodstawowych) (stacjonarnie/ zdalnie)
JAK UCZYĆ, ŻEBY NAUCZYĆ? |STYLE I STRATEGIE |AKTYWNEGO NAUCZANIA ORAZ UCZENIA SIĘ
Violetta Panfil-Smolińska
Jak uczyć zgodnie z zasadami neurodydaktyki? (stacjonarnie)
PROJEKTOWANIE PROCESU DYDAKTYCZNEGO ZGODNIE Z ZASADAMI NEURODYDAKTYKI
Wiesława Kitajgrodzka
WARSZTAT PRACY POCZĄTKUJĄCEGO NAUCZYCIELA (STACJONARNIE)
Jak zwiększyć skuteczność edukacji szkolnej? (stacjonarnie)
Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej (stacjonarnie/ zdalnie)
Formy i metody pracy wspierające rozwój kompetencji kluczowych uczniów (stacjonarnie/ zdalnie)
Jak zaplanować dobrą lekcję? (stacjonarnie/ zdalnie)
Myślenie wizualne – (nie)zwyczajne notatki dydaktyczne wspierające proces uczenia się (stacjonarnie)
Innowacje pedagogiczne możliwością realizacji pasji nauczycieli i rozwijania zainteresowań ucznia (stacjonarnie/ zdalnie)
Monitorowanie realizacji podstawy programowej (stacjonarnie/ zdalnie)
Efektywne zarządzanie czasem na lekcji, czyli o tym jak zaangażować uczniów w naukę (stacjonarnie)
Nauczyciel jako organizator procesu uczenia się (stacjonarnie)
Badam, by działać lepiej, czyli o ewaluacji pracy dydaktycznej nauczyciela (stacjonarnie/ zdalnie)
WARSZTAT PRACY POCZATKUJĄCEGO NAUCZYCIELA
DORADZTWO ZAWODOWE
Wiesława Kitajgrodzka
Program ogólnopolski Ekonomia na co dzień wspierający doradztwo zawodowe w szkole podstawowej (stacjonarnie/ zdalnie)
Aktywizowanie uczniów do zarządzania swoimi zasobami (stacjonarnie)
Jak wspierać ucznia w planowaniu drogi edukacyjno-zawodowej? (stacjonarnie/ zdalnie)
Narzędzia diagnostyczne w pracy doradcy zawodowego (stacjonarnie)
Mapa Karier – narzędzia interaktywne w doradztwie zawodowym (stacjonarnie/ zdalnie)
Kompetencje kluczowe drogą do planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej (stacjonarnie)
Jak ciekawie i twórczo realizować zajęcia z doradztwa zawodowego? (stacjonarnie)
Diagnoza potrzeb i ewaluacja realizacji zadań doradczych (stacjonarnie)
Ewaluacja realizacji programu doradztwa zawodowego w szkole (stacjonarnie/ zdalnie)
ZINTEGROWANY SYSTEM KWALIFIKACJI |W PRACY DORADCY ZAWODOWEGO
MOJA PRZYSZŁOŚĆ – MOJE DECYZJE, KSZTAŁTOWANIE AKTYWNYCH POSTAW UCZNIA_14.12
MOJA PRZYSZŁOŚĆ – MOJE DECYZJE, |KSZTAŁTOWANIE |AKTYWNYCH POSTAW UCZNIA
SZKOLNICTWO BRANŻOWE
Roma Gorczyca
Rodzaje, obszary i formy współpracy szkoły z potencjalnymi pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego (stacjonarnie/ zdalnie)
Zasady i warunki przeprowadzania egzaminu zawodowego (stacjonarnie/ zdalnie)
Szkolenia branżowe dla nauczycieli kształcenia zawodowego. Gdzie? Jak? Kiedy? (stacjonarnie/ zdalnie)
Szkoła i pracodawca - partnerzy |w kształceniu zawodowym
Wiesława Kitajgrodzka
Metodologia opracowania programów nauczania dla zawodu (stacjonarnie)
Metoda tekstu przewodniego w praktycznej nauce zawodu (stacjonarnie/ zdalnie)
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ PODSTAW PRZEDSIĘBIORCZOŚCI - ROZWIĄZANIA METODYCZNE
BIBLIOTEKI SZKOLNE
Ilona Zduńczuk
Metody aktywizujące w pracy nauczyciela bibliotekarza (stacjonarnie)
Projekt w bibliotece szkolnej (stacjonarnie)
Wizerunek biblioteki szkolnej (stacjonarnie)
PROMOCJA CZYTELNICTWA ONLINE
PROMOCJA CZYTELNICTWA ONLINE
6.11.2020 WEBINARIUM PROMOCJA CZYTELNICTWA ONLINE
INNOWACJA PEDAGOGICZNA W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
INNOWACJE PEDAGOGICZNE W BIBLIOTECE SZKOLNEJ (WEBINAR)
AWANS ZAWODOWY
Ilona Zduńczuk
Rozwój zawodowy nauczyciela stażysty (stacjonarnie)
Awans zawodowy – nauczyciel mianowany
Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego (stacjonarnie)
Egzamin na stopień nauczyciela mianowanego (stacjonarnie/ zdalnie)
Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany
Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego (stacjonarnie)
Postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela dyplomowanego (stacjonarnie/ zdalnie)
Opiekun stażu (stacjonarnie)
Egzamin na stopień nauczyciela mianowanego (online)
POSTĘPOWANIE KWALIFIKACYJNE |NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO (ONLINE)
ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ. NADZÓR PEDAGOGICZNY
Danuta Frankowska
Nadzór dyrektora nad bezpieczeństwem w szkole i placówce – część I (stacjonarnie/zdalnie)
Nadzór dyrektora nad bezpieczeństwem w szkole i placówce – część II (stacjonarnie/ zdalnie)
Odpowiedzialność dyrektora za organizację wycieczki szkolnej (stacjonarnie/ zdalnie)
Mediacja jako ważny element pracy dyrektora (stacjonarnie)
OBSERWACJA ZAJĘĆ JAKO NARZĘDZIE PRACY DYREKTORA PRZEDSZKOLA| I SZKOŁY
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE |WŁASNĄ PRACĄ I PRACĄ INNYCH
KOMPENDIUM PRAWA WEWNĄTRZSZKOLNEGO- edycja II
ZARZĄDZAĆ CZY PRZEWODZIĆ?
Grzegorz Nazaruk
Nadzór dyrektora nad awansem zawodowym nauczyciela (stacjonarnie/ zdalnie)
ABC pracy „nowego” dyrektora szkoły, przedszkola w świetle przepisów prawa (stacjonarnie/ zdalnie)
PRAWO AUTORSKIE |W PRAKTYCE SZKOLNEJ
KONTROLA ZARZĄDCZA W OŚWIACIE
Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły z wykorzystaniem TIK (stacjonarnie/ zdalnie)
WICEDYREKTOR W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ - ZADANIA I ROLA (STACJONARNIE/ ZDALNIE)
Sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek
Prowadzenie i wypełnianie |dokumentacji szkolnej
WYBRANE ELEMENTY PRAWA |W SYSTEMIE OŚWIATY
RODO w placówkach oświatowych
Kompetencje cyfrowe dyrektora| – TIK w zarządzaniu placówką
Rozwój zawodowy nauczyciela zadaniem dyrektora szkoły
Justyna Adamska
Obserwacja lekcji języka obcego na przykładzie lekcji języka angielskiego (stacjonarnie/ zdalnie)
Wiesława Kitajgrodzka
Ewaluacja wewnętrzna metodą profil szkoły (stacjonarnie/ zdalnie)
Grażyna Szczepańczyk
TWÓRCZY NAUCZYCIEL SKUTECZNYM DORADCĄ METODYCZNYM
TWÓRCZY NAUCZYCIEL SKUTECZNYM DORADCĄ METODYCZNYM (grupa KPCEN)
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Danuta Frankowska
ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAUCZYCIELA ZA ORGANIZACJĘ WYCIECZKI SZKOLNEJ (STACJONARNIE/ ZDALNIE)
ABC bezpieczeństwa nauczycieli (stacjonarnie/ zdalnie)
ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAUCZYCIELA| ZA ORGANIZACJĘ WYCIECZKI SZKOLNEJ
ABC BEZPIECZEŃSTWA NAUCZYCIELI
WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY
Jan Szczepańczyk
Kurs dla kandydatów na kierowników wypoczynku dzieci i młodzieży (stacjonarnie)