|
|
JĘZYK POLSKI. DZIENNIKARSTWO
- Powtórka przed egzaminem ósmoklasisty z języka polskiego. Planowanie pracy
- Integracja treści kształcenia na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej
- Integracja treści kształcenia na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej
- Jak napisać szkic krytyczny? Tworzenie tekstu własnego na egzaminie maturalnym
- Uczniu, odezwij się! O sztuce mówienia na temat w czasie lekcji języka polskiego
- Twórcze lekcje języka polskiego – rola i zadania nauczyciela w pracy z uczniem
|
|
JĘZYK ANGIELSKI
- Współczesne tendencje w dydaktyce języków obcych/ Current tendencies in foreign language teaching
- Opowiadania i bajki na lekcji języka angielskiego/ Storytelling in the English language classroom
- Dobra lekcja języka angielskiego/ A good lesson of English as a foreign language
- Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego
- Jak uczyć się języka angielskiego?/ Learning how to learn English
- Odwrócona lekcja języka angielskiego/ Flipping the English classroom
- Udzielanie i otrzymywanie kształtującej informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania języka angielskiego/
Giving and receiving formative feedback in the process of teaching/learning English
- Narzędzia internetowe w pracy dydaktycznej nauczyciela języka angielskiego/ Internet tools in EFL learning and teaching
- Praca z uczniem z dysleksją na lekcji języka angielskiego
- Time and tense, czyli jak rozumieć i tłumaczyć odwzorowanie czasu w czasach gramatycznych języka angielskiego/
Time and tense, or how to understand and explain the way time is expressed in the tenses of English
- Czas i podróże, wzloty i upadki – metaforyczna logika wybranych angielskich idiomów/
Time and journeys, ups and downs – the metaphorical logic of selected English idioms
|
|
JĘZYK NIEMIECKI
- Metody aktywizujące na lekcji języka niemieckiego/ Aktivierende Methoden im DaFUnterricht
- Strategie uczenia się języka niemieckiego/ Lernstrategien im DaF-Unterricht
|
|
PRZEDMIOTY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
- Egzamin ósmoklasisty z matematyki
- Młody odkrywca. Jak rozwijać kompetencje badawcze ucznia na zajęciach pozalekcyjnych w obszarze nauk przyrodniczych?
- Ocenianie kształtujące na lekcjach chemii
- Analiza wyników egzaminu maturalnego z chemii w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły
- Zagraj w chemię. Zastosowanie gier dydaktycznych na lekcjach chemii
|
|
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
- Nauczanie zdalne w edukacji
- Jak ułatwić sobie pracę, czyli TIK w edukacji
- Zastosowanie interaktywnych narzędzi w nauczaniu i uczeniu się
- Środowisko Scratch – podstawy programowania w edukacji wczesnoszkolnej
- Organizacja i realizacja lekcji online – MS Teams
- Nauka programowania w języku Python – poziom podstawowy
- Nauka programowania w C++ - poziom podstawowy
- Grafiki komputerowe w dydaktyce
- Praca w chmurze – praktyka szkolna
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie
- Interaktywne aplikacje edukacyjne w LearningApps
- Kujawsko-Pomorska Platforma Edukacyjna w pracy dydaktycznej nauczyciela
- Podstawowe wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w kształceniu ogólnym i zawodowym
- Oswajamy wydruk 3D
- Wprowadzenie do systemu LINUX
- Struktura sieci komputerowych – nauka przez symulację
- Wstęp do baz danych, język SQL
|
|
WYCHOWANIE FIZYCZNE
- Program nauczania wychowania fizycznego w praktyce. Tworzyć czy modyfikować?
- Nauczyciel wychowania fizycznego jako mentor
- Ocenianie kształtujące w wychowaniu fizycznym
- Tabata w szkole
|
|
TECHNIKA I ROBOTYKA
- Nauka programowania przez zabawę
|
|
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Depresja nastolatków
- Sekrety autoprezentacji i dobrego wystąpienia publicznego
|
|
OCENIANIE
- Strategie i techniki oceniania kształtującego
- Doskonalenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli w zakresie oceniania
|
|
METODY I TECHNIKI UCZENIA SIĘ
- Jak pracować z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
- Uczeń rozumie, argumentuje i wyjaśnia. Rozumienie czytanego tekstu nie tylko literackiego warunkiem dobrych efektów kształcenia (nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół podstawowych)
- Uczeń rozumie, argumentuje i wyjaśnia. Rozumienie czytanego tekstu nie tylko literackiego warunkiem dobrych efektów kształcenia (nauczyciele przedmiotów humanistycznych szkół ponadpodstawowych)
- Warsztat pracy początkującego nauczyciela
- Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej
- Formy i metody pracy wspierające rozwój kompetencji kluczowych uczniów
- Jak zaplanować dobrą lekcję?
- Innowacje pedagogiczne możliwością realizacji pasji nauczycieli i rozwijania zainteresowań ucznia
|
|
EWALUACJA WEWNĘTRZNA
- Monitorowanie realizacji podstawy programowe
- Badam, by działać lepiej, czyli o ewaluacji pracy dydaktycznej nauczyciela
|
|
DORADZTWO ZAWODOWE
- Program ogólnopolski Ekonomia na co dzień wspierający doradztwo zawodowe w szkole podstawowej
- Jak wspierać ucznia w planowaniu drogi edukacyjno-zawodowej?
- Mapa Karier – narzędzia interaktywne w doradztwie zawodowym
- Ewaluacja realizacji programu doradztwa zawodowego w szkole
|
|
SZKOLNICTWO BRANŻOWE
- Rodzaje, obszary i formy współpracy szkoły z potencjalnymi pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego
- Zasady i warunki przeprowadzania egzaminu zawodowego
- Szkolenia branżowe dla nauczycieli kształcenia zawodowego. Gdzie? Jak? Kiedy?
- Metoda tekstu przewodniego w praktycznej nauce zawodu
|
|
AWANS ZAWODOWY
- Egzamin na stopień nauczyciela mianowanego
- Postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela dyplomowanego
|
|
NADZÓR PEDAGOGICZNY
- Nadzór dyrektora nad bezpieczeństwem w szkole i placówce – część I
- Nadzór dyrektora nad bezpieczeństwem w szkole i placówce – część II
- Odpowiedzialność dyrektora za organizację wycieczki szkolnej
- Obserwacja zajęć jako narzędzie pracy dyrektora przedszkola i szkoły
- Nadzór dyrektora nad awansem zawodowym nauczyciela
- ABC pracy „nowego” dyrektora szkoły, przedszkola w świetle przepisów prawa
- Prawo autorskie w praktyce szkolnej
- Kontrola zarządcza w oświacie
- Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły z wykorzystaniem TIK
- Zadania i rola wicedyrektora w placówce oświatowej
- Obserwacja lekcji języka obcego na przykładzie lekcji języka angielskiego
- Ewaluacja wewnętrzna metodą profil szkoły
- Odpowiedzialność nauczyciela za organizację wycieczki szkolnej
- ABC bezpieczeństwa nauczycieli
|
|