kierunki polityki oświatowej państwa
Krytyczna analiza informacji w Internecie - jak odróżnić fakty od fałszu? Scenariusze lekcji i praktyczne narzędzia.
Szkolenie zgodne z kierunkami polityki oświatowej MEN 2024/2025 (kierunek 4). Dostępne w formie stacjonarnej oraz online.
Program
- Odpowiedzialne rozwijanie kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych ucznia
- Zagrożenia cyfrowe
- Sztuczna inteligencja - wyzwania, możliwości, zagrożenia
- Wspieranie uczniów w krytycznej analizie treści dostępnych w internecie
- Kluczowe zasady którymi warto kierować się podczas analizy zasobów medialnych
Cel
- wprowadzenie uczestników do odpowiedzialnego rozwijania kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych
- omówienie zagrożeń cyfrowych związanych z dostępem do informacji w internecie
- analiza wyzwań, możliwości i zagrożeń związanych ze sztuczną inteligencją w kontekście przetwarzania informacji
- zaprezentowanie strategii i narzędzi wspierających uczniów w krytycznej analizie treści dostępnych w internecie
- wskazanie kluczowych zasad, którymi warto się kierować podczas analizy zasobów medialnych w celu rozpoznania prawdziwych informacji
- przedstawienie przykładów scenariuszy zajęć z zakresu analizy zasobów internetowych pod kątem ich wiarygodności