wychowanie i profilaktyka, kierunki polityki oświatowej państwa, technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy szkoły / placówki
Uczeń w internetowej rzeczywistości. Cyberbezpieczeństwo.
Szkolenie zgodne z kierunkami polityki oświatowej MEN 2024/2025 (kierunek 4). Dostępne w formie stacjonarnej oraz online.
Program
- Technologia w edukacji 4.0.
- Uczeń w zdigitalizowanym świecie.
- Technologia cyfrowa jako narzędzie poznawcze vs cyfroza i idiokracja.
- Cyberbezpieczeństwo -istota zachowań w sieci.
Cel
- zapoznanie uczestników z rosnącą rolą technologii w edukacji w erze Edukacji 4.0
- omówienie roli ucznia w zdigitalizowanym świecie oraz wyzwań związanych z cyfrową kulturą.
- Przedstawienie technologii cyfrowej jako narzędzia poznawczego, równocześnie uwzględniając zagrożenia związane z cyfrozą i idiokracją
- wprowadzenie do kluczowych koncepcji edukacyjnych takich jak SAMR, STEAM i Cyfrowa Taksonomia Blooma
- omówienie pojęć związanych z zagrożeniami czyhającymi na ucznia w sieci
- podkreślenie istoty cyberbezpieczeństwa oraz promowanie właściwych zachowań w sieci