Neurodydaktyka w praktyce szkolnej
Organizacja
Celem programu jest przygotowanie nauczycieli do wdrożenia zasad ułatwiających proces uczenia się ucznia
z wykorzystaniem wiedzy o funkcjonowaniu mózgu.
Czas realizacji programu do uzgodnienia. Istnieje możliwość wyboru warsztatów zgodnie
z potrzebami szkoły.
Koszt do uzgodnienia w zależności od liczby godzin.
Program
Wykład – 4 godz.
Neurobiologiczne podstawy uczenia się, czyli jak uczy się mózg?
- Zadziwiający mózg - zmiany w mózgu podczas uczenia się
- Mózg nastolatka – co warto wiedzieć, aby zrozumieć ucznia?
- Prawidłowości w uczeniu się mózgu
- Wspomaganie pamięci - jak ułatwić transfer informacji z pamięci krótkotrwałej
do długotrwałej i budować trwałą wiedzę - Mózg jako organ społeczny – dlaczego dla ucznia najważniejsze jest poczucie przynależności?
- Empatyczny nauczyciel – czy zawsze nauczyciel pomaga uczniowi w uczeniu się.
Co wiemy o neuronach lustrzanych? - Wymagający mózg – jaki wpływ na efektywne uczenie się ma tryb życia ucznia?
Warsztaty – 4 godz.
Rekomendacje do pracy dydaktycznej nauczycieli wynikające z wiedzy o funkcjonowaniu mózgu - jak zaplanować lekcję zgodnie z zasadami neurodydaktyki?
Pozostałe warsztaty do wyboru
- Ruch,działanie,humor,czyli neurodydaktyka w praktyce.(3 godz.)
- Metody i techniki ułatwiające efektywne uczenie się, m.in. rysicielstwo, mnemotechniki (8 godz.)
- Aby uczniowi chciało się chcieć – jak podnieść samoocenę ucznia i budować wiarę we własne możliwości? (3 godz.)
- Najważniejsze są relacje - jak budować dobre relacje między uczniami, nauczycielami oraz nauczycielami i uczniami, jak radzić sobie ze stresem i emocjami. (3 godz.)
- Nowe technologie a uczenie się mózgu - Jak motywować ucznia z wykorzystaniem narzędzi TIK? (3 godz.),
- Godzina Geniuszu sposobem na odkrywanie pasji i zainteresowań ucznia (3 godz.)
- Jak zaaranżować przestrzeń, aby sprzyjała uczeniu się? (2 godz.)
Proponujemy również obserwacje i omówienie lekcji, na których będą wdrażane zasady neurodydaktyki.
Korzyści z udziału w programie:
Uczestnik:
- pozna neurobiologiczne podstawy uczenia się w świetle najnowszych badań nad mózgiem
- porówna nauczanie tradycyjne z nauczaniem uwzględniającym mechanizmy pamięci
- oceni wartość stosowanych przez siebie sposobów pracy z uczniami w kontekście wniosków
wynikających z badań nad mózgiem - zaprojektuje zajęcia dydaktyczne dydaktyczne zgodnie z zasadami neurodydaktyki.
Uruchomienie rejestracji nastąpi po zgłoszeniu szkoły do udziału w programie.
Kontakt do organizatora
V. Panfil-Smolińska
tel. 52 349 - 31 - 50 w. 50
e-mail violetta.panfil@cen.bydgoszcz.pl