Kompleksowe wspomaganie szkół i placówek w rozwoju
Organizacja
Kompleksowe wspomaganie szkół to forma uwzględniająca zarówno potrzeby dyrektora, nauczycieli, rodziców, a także uczniów. Obejmuje efektywne działania skupione na realizacji potrzeb szkoleniowych nauczycieli wynikających z diagnozy, w formach i sposobach ustalonych i zaakceptowanych przez grono pedagogiczne. Nauczyciele są inicjatorami, twórcami i realizatorami programu.
Rolą KPCEN jest wspieranie i towarzyszenie w drodze do rozwoju indywidualnego każdego nauczyciela.
Wspólne podejmowanie różnorodnych działań obejmujących wszystkie obszary pracy szkoły pozwala osiągnąć podstawowy cel wspomagania jakim jest podniesienie jakości i efektywności pracy szkół
i placówek.
Głównymi założeniami programu jest:
- realizacja wszystkich szkoleń, konsultacji specjalistów w miejscu pracy nauczycieli
- dostosowanie programu szczegółowego i form doskonalenia do potrzeb placówki
- wsparcie ekspertów przedmiotowych
- szkolenia zgodne z zasadami współczesnej dydaktyki, w tym neurodydaktyki
- doskonalenie kompetencji dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli
- całoroczna merytoryczna i organizacyjna opieka nauczycieli konsultantów.
Czas realizacji programu do uzgodnienia.
Koszt do uzgodnienia w zależności od liczby godzin.
Organizator
Wiesława Kitajgrodzka
52 34 93 150 w. 72
wieslawa.kitajgrodzka@cen.bydgoszcz.pl
Program
- Diagnoza obszaru rozwojowego szkoły we współpracy z dyrektorem i nauczycielami
- Projektowanie kierunków rozwoju szkoły
- Opracowanie Rocznego Planu Wspomagania oraz możliwość jego dostosowywania do zmieniających się potrzeb placówki
- Przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie z opracowanym RPW (konsultacje, warsztaty, szkolenia, opracowywanie wzorców dokumentów i inne w zależności od potrzeb placówki)
- Wsparcie przy wdrażaniu nabytych umiejętności i wypracowanych rozwiązań do codziennej pracy, w tym monitorowanie efektów działań
- Ewaluacja wspólnie zrealizowanych działań, analiza efektów i opracowanie rekomendacji do dalszej pracy.
Korzyści z udziału w programie:
- spójność działań zespołów przedmiotowych nauczycieli
- wzrost motywacji do podejmowania rozwiązań na rzecz wzajemnego rozwoju.
- trwałe zmiany jakościowe w wybranym obszarze funkcjonowania szkoły/placówki.
- zwiększenie satysfakcji uczniów i ich rodziców.