Zakres wsparcia
Placówka zapewnia szkołom ćwiczeń m.in.:
profesjonalną kadrę / trenerów edukacyjnych do realizacji zadań merytorycznych:
- planowania lekcji
- organizowania i przeprowadzania warsztatów i konferencji
- opiniowania materiałów dydaktycznych
- wspierania sieci współpracy i samokształcenia
- kompleksowego wsparcia w zakresie dydaktyki i wychowania
- konsultacji dotyczących różnych obszarów (zob. tabela)
- salę konferencyjną wyposażoną w sprzęt multimedialny
- salę informatyczną wyposażoną w 16 nowoczesnych komputerów, drukarkę 3D, projektor Full HD
- sprzęt komputerowy
- platformę ClickMeeting do realizacji zajęć zdalnych (warsztatów, konferencji)
- miejsce do publikacji na łamach Kujawsko-Pomorskiego Przeglądu Edukacyjnego UczMy
- promocję działań edukacyjnych na stronach placówki cen.bydgoszcz.pl, facebookKPCEN Bydgoszcz
- upowszechnianie działań wśród partnerów
- promocję wydarzeń na stronach województwa kujawsko-pomorskiego kujawsko- pomorskie.pl, edupolis.pl
- materiały dydaktyczne z różnych przedmiotów (artykuły, multimedia, publikacje zwarte)
Proponujemy również wsparcie metodyczne nauczycieli konsultantów w zakresie m.in:
- procesu nauczania – uczenia się
- istoty uczenia się w kontekście współczesnej wiedzy neurobiologicznej
- dobrej lekcji
- planowania pracy dydaktycznej nauczyciela – planowanie wynikowe i metodyczne. (scenariusz, konspekt, plan metodyczny, plan wynikowy)
- kryteriów obserwacji lekcji
- środków dydaktycznych
- struktury lekcji
- taksonomii celów kształcenia
- formułowania celów kształcenia – cele ogólne i szczegółowe, operacyjne i nieoperacyjne, cele w języku nauczyciela i ucznia
- uwzględniania zasad kształcenia w procesie dydaktycznym
- strategii efektywnego nauczania
- metod i technik nauczania-uczenia się
- projektu edukacyjnego
- mnemotechnik
- projektowania procesu dydaktycznego z uwzględnieniem - struktury i toku , zasad dydaktyki, celów kształcenia, tematów lekcji,metod i techniki nauczania, środków dydaktycznych
- projektowania procesu dydaktycznego zgodnie z zasadami neurodydaktyki
- projektowania procesu dydaktycznego z uwzględnieniem temperamentów uczniów, preferencji sensorycznych i typów inteligencji
- oceniania kształtującego
- formułowania kryteriów wymagań, NaCoBeZu
- udzielania informacji zwrotnej
- rozwijania kompetencji kluczowych
- indywidualizowania nauczania
- pracy z uczniem zdolnym
- uczenia się we współpracy
- pracy ucznia w zespołach zadaniowych
- planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się
- samokontroli i samooceny pracy ucznia
- sprawdzania i oceniania osiągnięć szkolnych
- organizacji procesu kształcenia i pracy uczniów
- motywacji ucznia do uczenia się
- kompetencji współczesnego nauczyciela
- diagnozy, kontroli i oceny wyników kształcenia
- sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych
- projektowania zmian w systemie dydaktycznym nauczycieli na podstawie wyników egzaminu zewnętrznego
- ewaluacji pracy nauczyciela.
- innowacji pedagogicznych
- technologii informacyjno-komunikacyjne w procesie nauczania - uczenia się.