Zakres wsparcia

Placówka zapewnia szkołom ćwiczeń m.in.:

profesjonalną kadrę / trenerów edukacyjnych do realizacji zadań merytorycznych:

  • planowania lekcji
  • organizowania i przeprowadzania warsztatów i konferencji
  • opiniowania materiałów dydaktycznych
  • wspierania sieci współpracy i samokształcenia
  • kompleksowego wsparcia w zakresie dydaktyki i wychowania
  • konsultacji dotyczących różnych obszarów (zob. tabela)
  • salę konferencyjną wyposażoną w sprzęt multimedialny
  • salę informatyczną wyposażoną w 16 nowoczesnych komputerów, drukarkę 3D, projektor Full HD
  • sprzęt komputerowy
  • platformę ClickMeeting do realizacji zajęć zdalnych (warsztatów, konferencji)
  • miejsce do publikacji na łamach Kujawsko-Pomorskiego Przeglądu Edukacyjnego UczMy
  • promocję działań edukacyjnych na stronach placówki cen.bydgoszcz.pl, facebookKPCEN Bydgoszcz
  • upowszechnianie działań wśród partnerów
  • promocję wydarzeń na stronach województwa kujawsko-pomorskiego kujawsko- pomorskie.pl, edupolis.pl
  • materiały dydaktyczne z różnych przedmiotów (artykuły, multimedia, publikacje zwarte)

Proponujemy również wsparcie metodyczne nauczycieli konsultantów w zakresie m.in:

  • procesu nauczania – uczenia się
  • istoty uczenia się w kontekście współczesnej wiedzy neurobiologicznej
  • dobrej lekcji
  • planowania pracy dydaktycznej nauczyciela – planowanie wynikowe i metodyczne. (scenariusz, konspekt, plan metodyczny, plan wynikowy)
  • kryteriów obserwacji lekcji
  • środków dydaktycznych
  • struktury lekcji
  • taksonomii celów kształcenia
  • formułowania celów kształcenia – cele ogólne i szczegółowe, operacyjne i nieoperacyjne, cele w języku nauczyciela i ucznia
  • uwzględniania zasad kształcenia w procesie dydaktycznym
  • strategii efektywnego nauczania
  • metod i technik nauczania-uczenia się
  • projektu edukacyjnego
  • mnemotechnik
  • projektowania procesu dydaktycznego z uwzględnieniem - struktury i toku , zasad dydaktyki, celów kształcenia, tematów lekcji,metod i techniki nauczania, środków dydaktycznych
  • projektowania procesu dydaktycznego zgodnie z zasadami neurodydaktyki
  • projektowania procesu dydaktycznego z uwzględnieniem temperamentów uczniów, preferencji sensorycznych i typów inteligencji
  • oceniania kształtującego
  • formułowania kryteriów wymagań, NaCoBeZu
  • udzielania informacji zwrotnej
  • rozwijania kompetencji kluczowych
  • indywidualizowania nauczania
  • pracy z uczniem zdolnym
  • uczenia się we współpracy
  • pracy ucznia w zespołach zadaniowych
  • planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się
  • samokontroli i samooceny pracy ucznia
  • sprawdzania i oceniania osiągnięć szkolnych
  • organizacji procesu kształcenia i pracy uczniów
  • motywacji ucznia do uczenia się
  • kompetencji współczesnego nauczyciela
  • diagnozy, kontroli i oceny wyników kształcenia
  • sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych
  • projektowania zmian w systemie dydaktycznym nauczycieli na podstawie wyników egzaminu zewnętrznego
  • ewaluacji pracy nauczyciela.
  • innowacji pedagogicznych
  • technologii informacyjno-komunikacyjne w procesie nauczania - uczenia się.

Opcje strony

do góry