Pracownia Technologii Cyfrowych

kierownik: Roma Gorczyca - kształcenie  branżowe, technologie informacyjno-komunikacyjne  w szkole podstawowej i  ponadpodstawowej.

  • Sylwia Gwizdała - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli informatyki, nauczycieli innych przedmiotów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej i rad pedagogicznych szkół  podstawowych obszaru m. Bydgoszczy oraz powiatów bydgoskiego, inowrocławskiego, mogileńskiego, nakielskiego, sępoleńskiego, świeckiego, tucholskiego, żnińskiego) 
  • Piotr Szczepańczyk - edukacja muzyczna, media społecznościowe (Facebook, YouTube), TIK

  

Celem Pracowni Technologii Cyfrowych w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy jest wszechstronne i profesjonalne wspomaganie szkół i placówek poprzez wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli, doradców metodycznych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników organów nadzorujących i prowadzących szkoły oraz zespołów nauczycielskich w zakresie wykorzystywania nowoczesnych technologii cyfrowych w edukacji.

Zadania pracowni:

  • Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych nauczycieli, dyrektorów szkół i placówek oraz pracowników nadzoru pedagogicznego w zakresie najnowszych technologii cyfrowych i nowoczesnych narzędzi dydaktycznych
  • Organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu technologii cyfrowych dla nauczycieli, dyrektorów oraz przedstawicieli jednostek samorządowych, mających na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych oraz efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii w nauczaniu
  • Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz edukacji cyfrowej w celu doskonalenia kompetencji zawodowych nauczycieli oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych do szkół i placówek
  • Wsparcie szkół i placówek w realizacji zadań wynikających ze zmian w oświacie, szczególnie w kontekście integracji technologii cyfrowych w procesie nauczania oraz rozwoju infrastruktury IT
  • Wsparcie nauczycieli w budowaniu nowoczesnego warsztatu pracy, opierającego się na cyfrowych narzędziach edukacyjnych, takich jak platformy e-learningowe, aplikacje dydaktyczne i narzędzia wspomagające nauczanie na odległość, aplikacje działające w oparciu o sztuczną inteligencję
  • Promowanie czynnościowych i aktywizujących metod nauczania, z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi cyfrowych, które angażują uczniów i wspierają rozwój ich umiejętności analitycznych i badawczych
  • Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli z zakresu wykorzystania technologii cyfrowych w edukacji, umożliwiających wymianę doświadczeń oraz dzielenie się dobrymi praktykami
  • Upowszechnianie innowacyjnych działań oraz dobrych praktyk w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych w edukacji, promowanie kreatywnych rozwiązań oraz efektywnych metod nauczania z zastosowaniem narzędzi cyfrowych.

Zadania pracowni realizujemy poprzez następujące formy:

  • sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli
  • warsztaty, kursy
  • szkolenia zespołów nauczycielskich
  • konferencje, seminaria
  • konsultacje indywidualne.

Adresaci naszych usług i przedsięwzięć

  • nauczyciele wszystkich typów szkół i etapów edukacyjnych
  • pracownicy organów nadzorujących i prowadzących szkoły i placówki

Opcje strony

do góry