Pracownia Technologii Cyfrowych
kierownik: Roma Gorczyca - kształcenie branżowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
- Sylwia Gwizdała - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli informatyki, nauczycieli innych przedmiotów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej i rad pedagogicznych szkół podstawowych obszaru m. Bydgoszczy oraz powiatów bydgoskiego, inowrocławskiego, mogileńskiego, nakielskiego, sępoleńskiego, świeckiego, tucholskiego, żnińskiego)
- Piotr Szczepańczyk - edukacja muzyczna, media społecznościowe (Facebook, YouTube), TIK
Celem Pracowni Technologii Cyfrowych w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy jest wszechstronne i profesjonalne wspomaganie szkół i placówek poprzez wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli, doradców metodycznych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników organów nadzorujących i prowadzących szkoły oraz zespołów nauczycielskich w zakresie wykorzystywania nowoczesnych technologii cyfrowych w edukacji.
Zadania pracowni:
- Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych nauczycieli, dyrektorów szkół i placówek oraz pracowników nadzoru pedagogicznego w zakresie najnowszych technologii cyfrowych i nowoczesnych narzędzi dydaktycznych
- Organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu technologii cyfrowych dla nauczycieli, dyrektorów oraz przedstawicieli jednostek samorządowych, mających na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych oraz efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii w nauczaniu
- Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz edukacji cyfrowej w celu doskonalenia kompetencji zawodowych nauczycieli oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych do szkół i placówek
- Wsparcie szkół i placówek w realizacji zadań wynikających ze zmian w oświacie, szczególnie w kontekście integracji technologii cyfrowych w procesie nauczania oraz rozwoju infrastruktury IT
- Wsparcie nauczycieli w budowaniu nowoczesnego warsztatu pracy, opierającego się na cyfrowych narzędziach edukacyjnych, takich jak platformy e-learningowe, aplikacje dydaktyczne i narzędzia wspomagające nauczanie na odległość, aplikacje działające w oparciu o sztuczną inteligencję
- Promowanie czynnościowych i aktywizujących metod nauczania, z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi cyfrowych, które angażują uczniów i wspierają rozwój ich umiejętności analitycznych i badawczych
- Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli z zakresu wykorzystania technologii cyfrowych w edukacji, umożliwiających wymianę doświadczeń oraz dzielenie się dobrymi praktykami
- Upowszechnianie innowacyjnych działań oraz dobrych praktyk w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych w edukacji, promowanie kreatywnych rozwiązań oraz efektywnych metod nauczania z zastosowaniem narzędzi cyfrowych.
Zadania pracowni realizujemy poprzez następujące formy:
- sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli
- warsztaty, kursy
- szkolenia zespołów nauczycielskich
- konferencje, seminaria
- konsultacje indywidualne.
Adresaci naszych usług i przedsięwzięć
- nauczyciele wszystkich typów szkół i etapów edukacyjnych
- pracownicy organów nadzorujących i prowadzących szkoły i placówki