Pracownia Edukacji Matematyczno-Przyrodniczej

kierownik: Grażyna Szczepańczyk - nauczyciel konsultant - edukacja wczesnoszkolna

  • Kamila Bagniewska - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli matematyki i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu powiatów bydgoskiego-gminy Dąbrowa Chełmińska, Dobrcz, Koronowo, Osielsko, Solec Kujawski), sępoleńskiego, świeckiego i tucholskiego)
  • Ewa Grzanka - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu powiatów bydgoskiego, inowrocławskiego i mogileńskiego, przewodnicząca Regionalnej Grupy Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta)
  • Justyna Prud - nauczyciel konsultant – nauczyciel matematyk
  • Emilia Turowska - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli matematyki i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu m. Bydgoszczy, m. Inowrocławia oraz powiatów bydgoskiego, tucholskiego, świeckiego, nakielskiego, sępoleńskiego, mogileńskiego i żnińskiego.

 

Pracownię Matematyczno-Przyrodniczą w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy tworzą nauczyciele z wieloletnim stażem zawodowym, ogromnym bagażem doświadczeń w zakresie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.

Jako nadrzędne zadanie przyjęto wszechstronne i profesjonalne wspomaganie szkół i placówek poprzez wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli zgodnie z ich potrzebami edukacyjnymi w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych. Bogata oferta szkoleń skierowana jest do nauczycieli pracujących na różnych etapach edukacyjnych począwszy od przedszkoli aż do szkół ponadpodstawowych. Podejmowane działania, inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć na rzecz edukacji obejmują swoim zasięgiem szczebel lokalny, regionalny, krajowy oraz międzynarodowy. Do współpracy zapraszamy ekspertów zewnętrznych – uznane autorytety na niwie edukacji.

Zadania pracowni:

  • diagnozowanie potrzeb edukacyjnych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego
  • organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego
  • współpraca z podmiotami działającymi na rzecz edukacji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
  • wspomaganie pracy szkoły/placówki w realizacji zadań wynikających ze zmian w oświacie
  • udzielanie pomocy w opracowaniu i ewaluacji programów nauczania
  • wspieranie w budowaniu nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela
  • upowszechnianie czynnościowych i aktywizujących metod nauczania-uczenia się
  • prowadzenie obserwacji i doświadczeń przyrodniczych
  • propagowanie zajęć terenowych
  • propagowanie projektów edukacyjnych
  • wspieranie nauczycieli w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
  • wspieranie nauczycieli w przygotowaniu uczniów do egzaminów zewnętrznych
  • wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do poprawy jakości kształcenia
  • opiniowanie osiągnięć dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli
  • wspieranie awansu zawodowego nauczycieli
  • opracowywanie i upowszechnianie materiałów metodycznych
  • recenzowanie prac, materiałów dydaktycznych
  • upowszechnianie nowatorskich działań, dobrych praktyk

Zadania pracowni realizowane są poprzez:

  • konferencje
  • warsztaty
  • seminaria
  • szkolenia zespołów nauczycielskich
  • szkolenia zespołów przedmiotowych
  • zajęcia otwarte
  • zajęcia terenowe
  • konsultacje zbiorowe i indywidualne
  • dyżury metodyczne
  • publikacje

Adresaci naszych usług i przedsięwzięć

  • nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych na wszystkich etapach edukacyjnych
  • pracownicy organów nadzorujących i prowadzących szkoły i placówki
  • dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół oraz placówek oświatowych
  • wszyscy zainteresowani problematyką oświatową

Opcje strony

do góry