Pracownia Edukacji Matematyczno-Przyrodniczej
kierownik: Grażyna Szczepańczyk - nauczyciel konsultant - edukacja wczesnoszkolna
- Kamila Bagniewska - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli matematyki i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu powiatów bydgoskiego-gminy Dąbrowa Chełmińska, Dobrcz, Koronowo, Osielsko, Solec Kujawski), sępoleńskiego, świeckiego i tucholskiego)
- Ewa Grzanka - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu powiatów bydgoskiego, inowrocławskiego i mogileńskiego, przewodnicząca Regionalnej Grupy Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta)
- Justyna Prud - nauczyciel konsultant – nauczyciel matematyk
- Emilia Turowska - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli matematyki i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu m. Bydgoszczy, m. Inowrocławia oraz powiatów bydgoskiego, tucholskiego, świeckiego, nakielskiego, sępoleńskiego, mogileńskiego i żnińskiego.
Pracownię Matematyczno-Przyrodniczą w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy tworzą nauczyciele z wieloletnim stażem zawodowym, ogromnym bagażem doświadczeń w zakresie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Jako nadrzędne zadanie przyjęto wszechstronne i profesjonalne wspomaganie szkół i placówek poprzez wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli zgodnie z ich potrzebami edukacyjnymi w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych. Bogata oferta szkoleń skierowana jest do nauczycieli pracujących na różnych etapach edukacyjnych począwszy od przedszkoli aż do szkół ponadpodstawowych. Podejmowane działania, inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć na rzecz edukacji obejmują swoim zasięgiem szczebel lokalny, regionalny, krajowy oraz międzynarodowy. Do współpracy zapraszamy ekspertów zewnętrznych – uznane autorytety na niwie edukacji.
Zadania pracowni:
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego
- organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego
- współpraca z podmiotami działającymi na rzecz edukacji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- wspomaganie pracy szkoły/placówki w realizacji zadań wynikających ze zmian w oświacie
- udzielanie pomocy w opracowaniu i ewaluacji programów nauczania
- wspieranie w budowaniu nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela
- upowszechnianie czynnościowych i aktywizujących metod nauczania-uczenia się
- prowadzenie obserwacji i doświadczeń przyrodniczych
- propagowanie zajęć terenowych
- propagowanie projektów edukacyjnych
- wspieranie nauczycieli w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- wspieranie nauczycieli w przygotowaniu uczniów do egzaminów zewnętrznych
- wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do poprawy jakości kształcenia
- opiniowanie osiągnięć dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli
- wspieranie awansu zawodowego nauczycieli
- opracowywanie i upowszechnianie materiałów metodycznych
- recenzowanie prac, materiałów dydaktycznych
- upowszechnianie nowatorskich działań, dobrych praktyk
Zadania pracowni realizowane są poprzez:
- konferencje
- warsztaty
- seminaria
- szkolenia zespołów nauczycielskich
- szkolenia zespołów przedmiotowych
- zajęcia otwarte
- zajęcia terenowe
- konsultacje zbiorowe i indywidualne
- dyżury metodyczne
- publikacje
Adresaci naszych usług i przedsięwzięć
- nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych na wszystkich etapach edukacyjnych
- pracownicy organów nadzorujących i prowadzących szkoły i placówki
- dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół oraz placówek oświatowych
- wszyscy zainteresowani problematyką oświatową